wtorek, 25 grudnia 2012

Pozycja

Nie będę się rozwodzić.
Optymalną pozycję na rowerze można ustalić tylko wtedy gdy mamy dobrze dobrany rozmiar ramy do siebie no więc.
Dobór ramy:
Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.

Kolejno musimy ustawić wysokość siodełka i długość mostka.

Siodełko:
Na dużą moc : 109% długości nogi
Na długotrwałe wyścigi 105% nie zaleca się mniejszej wysokości ze względu na zbyt mały kąt nogi.

Ja obliczyłem dla 107% + podeszwa buta i tolerancja stroju (wkładki) 2mm
Ta wielkość musi się zawierać pomiędzy pedałkiem umieszczonym na samym dole a powierzchnią siodła.
Jeżeli chodzi o długość, to tu już trzeba się namęczyć. Nie każdy jest taki sam. Jeden ma dłuższe ręce i korpus, drugi odwrotnie a trzeci długie ręce i krótki korpus (uwierzcie mi są tacy).
 Ja mam w miare długie ręce i długie nogi i normalny korpus i stosuję mostek 90, wcześniej było 100 i przyznam że przy krótkich wyścigach ok ale jak miałem dymać 6h to bolała szyja. Teraz jeździ się lepiej.
 Może wam to pomoże, ale pamiętajcie że jakiekolwiek modyfikacje w rowerze lepiej przeprowadzić teraz niż w środku sezonu bo wtedy całe trenowanie ma niewielki sens skoro wystartujecie w innej pozycji i inaczej ułożą sie nogi. Pozdrawiam ;)

PS: kolana nie bolą!


Skorzystałem z artykułu ze strony http://www.flowerbike.pl/Jak-dobrac-rowers-cabout-pol-36.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz