piątek, 31 sierpnia 2012

Bieganie...

Cóż dzisiaj poszedłem pobiegać http://app.strava.com/runs/20384936 i podczas tego nudnego powolnego biegania doszedłem do paru wniosków a raczej złotych rad :)
1.Stopy
Jeżeli nie biegałeś od dłuższego czasu wogole radze założyć ze przebiegniesz krotki dystans ale nie dlatego ze nie wytrzymasz tylko dlatego ze to lepiej dla Ciebie i twojego organizmu łatwiej jest mu sie stopniowo przystosować niz odrazu duże dawki treningowe . Ale wracając do stópek, musisz o nie dbac dlatego ze podczas biegu nieustannie sie pocisz wiec wazna jest skarpeta ktora bedzie dobrze wentylowała i odprowadzała pot takowe można nabyc juz za kilka złotych za parę na allegro. Jeżeli chcesz możesz skorzystać z  mojej metody. Przed bieganie smaruje od strony podeszwy stopę antyperspirantem w formie ''mydełka'' daje mi to komfort ponieważ mam pewność że unikne obtarć i bombelków, jest jeszcze talk ale nigdy nie stosowałem ;) Następnie zwróć uwagę na BUTY musi być to obuwie o podeszwie elastycznej  a nie zwykłe ''halówki'' , ja korzystam z obuwia firmy skechers i jak narazie drugi sezon dają rade  ( a były katowane w pluche snieg błoto deszcz) Polecam :)
2. Rozgrzewka
Pierwszą fazę rozgzewki wykonuję odrazu przed biegiem sa to mianowicie swobodne skłony przysiady i kręcenie stopą w miejscu, wykonywane raczej powoli ale dokładnie, drugą fazę rozgrzewki przeprowadzam po około 10 minutach biegu staje wtedy i dokładnie rozciągam nogi plecy parę skretoskłonow przysiadów i tyle :)
3. Bieg
Jesli to Twoj pierwszy bieg od dłuzszego czasu zalecam marszobiegi pozwoli Ci to uniknąć kontuzji typu przeciążenia stawów kolan no i unikniesz tzw. zakwasów co w rzeczywistosci jest poprostu słabą regeneracją danej grupy mięśniowej ktora podczas treningu została zniszczona (to sie chyba DOMS nazywa.
PS: prosze :-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Op%C3%B3%C5%BAniona_bolesno%C5%9B%C4%87_mi%C4%99%C5%9Bni

No dobra to tyle mojego trucia biegajcie, trenujcie :) aha i jak biegacie i ktoś was pozdrawia to wy jego tez to taki miły zwyczaj ;)
Oczywiscie nie zapominajmy o rozciaganiu po wysiłku! Daje to nam dużo na pewno bedzie mniejsze ryzyko kontuzji w czasie przyszłym!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz